איך לוקחים בצורה נכונה משכנתא לבנייה עצמית?

בדקו זכאות להלוואה עכשיו

אם הגעתם להחלטה שאת בית מגוריכם אתם רוצים לבנות בעצמכם, מהסיבות הברורות בהן אתם רוצים לראות בפועל את הבית המושלם בעיניי רוחכם, חשוב גם שתדעו שמדובר בתהליך שהוא לא רק מרגש אלא גם מאתגר במיוחד ותכינו את עצמכם אליו כמו שצריך.

 כשאומרים בית - מדברים על משכנתא

ברוב הגדול של המקרים, אנשים מעוניינים ברכישה או בנייה של בית, זקוקים למשכנתא.

אחד ההבדלים המשמעותיים בין משכנתא שכולנו מכירים, משכנתא לקניית בית מוכן, מול משכנתא לבניית בית, היא ללא ספק היכולת לחזות את הסכום שיידרש מכם לשלם.

 ההבדל בין רכישת בית פרטי לבין בנייה עצמית

בשונה מקניית בית מיזם הכוללת כבר את חישוב הקרקע יחד עם הבית, בנייה עצמית תדרוש מאיתנו תהליך ארוך יותר הכולל רכישת מגרש, ורק לאחר מכן נתחיל את תהליך הבניה.

עוד חשוב לציין, שבתהליך של בנייה עצמית אתם אלו שאחראים על כל ענייני הבנייה, בחירה וניהול קבלנים וגם מבחינת אישורים והיתרים, מה שהופך את התהליך למורכב משמעותית יותר מקנייה רגילה. רוצים לבדוק את זכאותכם למשכנתא? צרו קשר עכשיו!

מהם ההבדלים בין משכנתא רגילה למשכנתא לבנייה עצמית?  

1. שחרור כספים -  מדובר בהבדל המהותי ביותר שקיים בין משכנתא רגילה למשכנתא לבנייה עצמית. כשאתם בונים עצמאים את ביתכם, אתם מקבלים את הכסף במספר פעימות ולא בפעם אחת, זאת מהסיבה שאתם לא באמת צריכים את כל הכסף באופן מיידי אלא תוך כדי התקדמות הבניה.

 

2. עלות המגרש - הבנקים יאפשרו לכם לקבל משכנתא על רכישת מגרש אפילו לפני שהתחלתם לבנות, כאשר אחוזי המימון למגרש דומים יחסית לאחוזי המימון לרכישת דירה, אך חשוב לציין שהבנקים פחות ייטו לאשר לכם אחוזי מימון גבוהים בשל סיכוני אשראי גבוהים יותר.

 

3. עלות בניה - על מנת לקחת משכנתא עבור בניה עצמית, יש צורך בהצגת כל התוכניות והאישורים לבנייה מהרשות המקומית לבנקים.

 

4. . תמהיל המשכנתא - במשכנתא בבנייה עצמית את החלק של המסלולים בריביות קבועות, נוכל לקחת אך ורק בשחרור הראשון ולאחר מכן נאלץ לקחת את הכסף במסלולים בעלי ריביות אשר משתנות.

 

5. אחוזי מימון - עבור מגרש ניתן לקחת עד כ-75% מימון לרוכשים חדשים ועד 70% לאלו המשדרגים. כמו כן גם בבניה עצמית הבנקים יכולים לתת אחוזי מימון גבוהים, אך מוותרים על כך מהסיבה שהם מסיקים שהבניה תעלה יותר ממה שתכננתם מראש, ולכן יעדיפו לקחת אחוזי ביטחון ולא לאשר מראש משכנתא באחוזי מימון גבוהים.

 

תכנון פיננסי נכון הוא קריטי במיוחד בלקיחת משכנתא לבנייה עצמית

 

חברת NPI פתרונות פיננסיים מתמחה בפתרונות פיננסיים וליווי בקניית קרקע, ייעוץ על בניית בית, חישוב כלכלי ופיננסי לאורך התהליך, ייעוץ משכנתא, מחזור משכנתא ועוד.

משכנתא לבנייה עצמית או משכנתא בכלל היא עסק שצריך להיות מומחים בו, להכיר בעל פה את הדרך בה עובדים הבנקים ולהכיר את השוק ולהבין לעומק את התהליך המורכב, ולכן חשוב שלא לחסוך בשירות כל כך קריטי עבורכם.

החשיבות של ליווי גורם מקצועי ומיומן בכל הפרמטרים של בנייה עצמית ורכישת משכנתא לבנייה עצמית היא עצומה, זאת מאחר ויכולה לחסוך לכם הרבה מאד זמן,אנרגיה וכמובן טעויות מיותרות.

כמו כן יש לציין כי ברשותינו שירות בלעדי הכולל חבילת מיידעים ייחודית אשר תפרוס בפניכם את תעודת הזהות הפיננסית שלכם, לפיה נוכל לדייק עוד יותר את ההוצאות, ההלוואות וההחלטות הכלכליות על סמך היכולות שלכם והכדאיות עבורכם, מה שיתן לכם את הערך המוסף החשוב ביותר שתוכלו לקבל להמשך הדרך.

בדיקת זכאות להלוואה

איזו הלוואה אתם צריכים? אנחנו יודעים לעשות הכול, בין אם אתם מסורבי בנקים, בעלי עסק, בעלי נכס או שאתם זקוקים למימון כלשהו, אנחנו נדע להביא אתכם אל הכסף.

השאירו פרטים ונחזור אליכם במהירות

תודה שהשארת פרטים!

כבר תשלח לך הודעה להמשך טיפול ולקביעת שיחה עם מנהלת תיקי הלקוחות שלנו.

בחזרה לדף הראשי

צרו איתנו קשר בכל נושא

אנחנו ב-NPI נדאג ללוות אתכם במקצועיות, רגישות ואחריות לפתרונות יציאה ממשברים כלכליים ולתכנון פיננסי נכון ומדויק עבורכם, גם אם הבנקים סירבו לכם וגם במקרים של היסטוריית אשראי שלילית. שינינו לאנשים את החיים, אנחנו נשמח לעזור ולשנות גם את שלכם.